طراحي سايت
چه چيزي باعث مي شود طراحي وب "خوب" انجام شود؟
هر كسي مي تواند از HTML براي ايجاد يك وب سايت اساسي استفاده كند. و با ظهور سازندگان وب سايت كه قالب هاي قابل تنظيم رايگان را ارائه مي دهند ، ايجاد يك طراحي وب سايت از هميشه ساده تر است.
... اما اين ممكن است هميشه بهترين راه پيش روي نباشد.
از الهام گرفتن از ديگران نترسيد. طراحان جديد تمايل دارند چيزي كاملاً منحصر به فرد ايجاد كنند ، اما از ارجاع به چيزهايي كه كار مي كنند نترسيد.
تا زماني كه منطقي پشت طراحي شما وجود دارد ، از امتحان چيزهاي جديد نيز منصرف نشويد.
اصول طراحي خاصي در پشت هر وب سايت موفق وجود دارد كه الگوهاي رايگان ممكن است شامل آنها نباشد ، مانند:
1. كاربر پسند است
همه افراد ، صرف نظر از سن ، معلوليت يا جنسيت ، بايد بتوانند به وب سايت شما دسترسي داشته باشند-از اين رو بسيار مهم است كه طراحي خود را كاربر پسند كنيد.
بياييد آن را در عمل اجرا كنيم و بگوييم كه شما ماكت طراحي وب سايت خود را ايجاد كرده ايد. با اين حال ، شما كاملاً فراموش مي كنيد كه متن alt را در تصاوير خود بارگذاري كنيد. اين اشتباه كوچك مي تواند وب سايت شما را براي افرادي كه داراي مشكلات بينايي هستند ، غيرقابل دسترسي قرار دهد.
اما قابليت استفاده فقط مربوط به محتوايي نيست كه افراد مي توانند در طراحي شما به آن دسترسي داشته باشند. آنها نيز به راحتي مي توانند كاري انجام دهند.
به عنوان مثال: ممكن است يك صفحه وب طراحي كنيد كه دكمه هاي كوچكي روي صفحه موبايل داشته باشد. اين كار كاربر پسند نيست زيرا لمس يك دكمه كوچك با استفاده از يك صفحه كوچك پيچيده تر است.
براي رفع اين مشكل (و تمركز بيشتر بر روي طراحي تجربه كاربر) ، كافي است تناسب دكمه هاي خود را تغيير دهيد. اين كار استفاده از وب سايت شما را براي كاربران تلفن همراه آسان مي كند و طراحي كلي UX شما را بهبود مي بخشد.
2. پاسخگويي
صحبت از بازديدكنندگان تلفن همراه ، ما در سال هيجان انگيزي براي طراحي وب هستيم. سال 2019 اولين سالي در تاريخ بود كه استفاده از اينترنت تلفن همراه از دسكتاپ پيشي گرفت. تلفن هاي هوشمند 63 درصد از كل بازديد وب سايت هاي خرده فروشي را در اختيار داشتند.
به همين دليل است كه هنگام ايجاد وب سايت خود ، طراحي ريسپانسيو بسيار مهم است.
يك طراحي وب واكنش گرا از كدگذاري براي تغيير خودكار عناصر طراحي ، بسته به اندازه صفحه استفاده مي كند.
به عنوان مثال: ممكن است بخواهيد منوي ناوبري افقي را در نسخه دسكتاپ خود نمايش دهيد ، اما هنگامي كه در تلفن همراه نمايش داده مي شود ، استفاده از آن براي مردم آسان نيست (به دليل اندازه صفحه نمايش كوچك تر.) يك طراحي پاسخگو به طور خودكار نوار پيمايش را به يك منوي كشويي تبديل مي كند. هنگام بارگيري صفحه در تلفن هوشمند ، منو را انتخاب كنيد.
3. به سرعت بارگذاري مي شود
تحقيقات گوگل نشان داده است كه:
53 درصد از بازديدهاي سايت تلفن همراه صفحه اي را ترك مي كنند كه بارگيري آن بيش از سه ثانيه طول مي كشد
با افزايش زمان بارگذاري صفحه از يك ثانيه به 10 ثانيه ، احتمال بازگشت بازديدكنندگان سايت تلفن همراه به 123 increases افزايش مي يابد.
اگر افراد نمي توانند به وب سايت شما دسترسي داشته باشند ، در صورتي كه يك وب سايت تجارت الكترونيك طراحي مي كنيد ، آنها را تشويق نمي كنيد كه به كار خود ادامه دهند يا خريد كنند. به همين دليل ، بسيار مهم است كه وب سايت شما به سرعت بارگيري شود.
مي توانيد سرعت سايت خود را با استفاده از ابزارهايي مانند Google PageSpeed Insights يا GTMetrix بررسي كنيد :
سرعت صفحه gtmetrix براي طراحي وب
هر دوي اين ابزارها به شما مي گويند چقدر طول مي كشد تا صفحه وب شما بارگيري شود. بعلاوه ، آنها توصيه هايي در مورد نحوه ويرايش طراحي وب خود براي بارگذاري سريعتر صفحات از بهينه سازي تصاوير گرفته تا كوچك سازي كد ، ارائه مي دهند.
4. با نام تجاري شما متناسب باشد
همانطور كه قبلاً اشاره كرديم ، مي توانيد به راحتي الگوهايي را كه داراي طراحي سايت از پيش ساخته شده اند ، مرور كنيد. مشكل اونها؟ آنها احتمالاً مارك تجاري فعلي شما را ندارند ، بنابراين بايد تعدادي سفارشي سازي كنيد.
نام تجاري يك شركت به اولين تأثير مشتريان بالقوه كمك مي كند. اگر اين امر سازگار نباشد ، مي توانيد تا 20 درصد از درآمد خود را از دست بدهيد بنابراين چرا طراحي وب سايت "خوب" هميشه با نام تجاري كلي سايت مطابقت دارد.
عناصر بصري موجود در طراحي شما بايد با سبك شما مطابقت داشته باشد. كه شامل:
تايپوگرافي : از كدام فونت در مطالب بازاريابي ، سربرگ يا كارت ويزيت خود استفاده مي كنيد؟ شما بايد از فونت ها (و اندازه هاي) يكسان در طراحي وب خود استفاده كنيد.
طرح هاي رنگي : رنگ هاي تجاري بيش از 80 درصد شناخت را بهبود مي بخشد . شما بايد تعداد انگشت شماري رنگ داشته باشيد كه در پروفايل شركت خود استفاده مي كنيد. اين بايد در وب سايت شما كپي شود.
پيام برند : به عنوان يك طراح وب ، بايد برند خود را در هر كانالي ثابت نگه داريد. اين شامل پيام برند شما مي شود - بيانيه ماموريتي كه سعي مي كنيد به مشتريان بالقوه ارائه دهيد.
5. از نظر SEO بهينه شده است
آيا متوجه موضوع مشتركي با چهار جزء طراحي وب سايت خوب شده ايد كه ما در مورد آن صحبت كرديم؟ همه آنها در بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) نقش دارند.
موتورهاي جستجو مانند Google از طراحي UX به عنوان بخشي از الگوريتم خود استفاده مي كنند. هدف آنها نمايش مناسب ترين و با كيفيت ترين صفحات وب براي پرس و جو جستجوي ديگران است. آنها بر اساس اين معيارها قضاوت مي كنند كه آيا استفاده از سايت آسان است ، مانند:
صفحات در هر جلسه
نرخ پرش
زمان در صفحه
گوگل گفته است كه سرعت بارگذاري صفحات يك عامل رتبه بندي است ، به ويژه در تلفن همراه.
و اگر هنوز قانع نشده ايد ، به ياد داشته باشيد كه گوگل نمايه سازي اول تلفن همراه را سال گذشته معرفي كرد. آنها به نحوه ظاهر شدن يك وب سايت در تلفن همراه (و نه دسكتاپ) نگاه مي كنند تا تعيين كنند كه بايد در نتايج جستجو در كجا قرار گيرد.
نتيجه نهايي؟ اگر طراحي وب سايت شما در دسترس ، آسان براي استفاده يا سازگار با تلفن همراه نباشد ، به نتايج برتر در نتايج جستجوي مخاطبان شما نمي رسد ... مهم نيست كه چقدر خوب به نظر مي رسد.
چگونه مي توانم اولين طراحي وب سايت خود را شروع كنم؟
يك فرآيند طراحي خاص وجود دارد كه هر وب سايت بايد هنگام ايجاد يك وب سايت جديد دنبال كند. اين راهنماي هفت مرحله اي شما را از برنامه ريزي تا پس از راه اندازي راهنمايي مي كند:
ايجاد خلاصه طراحي: اين شامل جزئيات كليدي در مورد طراحي وب سايت شما ، از جمله مهلت ، مخاطبان هدف و سيستم مديريت محتوا (CMS) است.
سبك برند خود را مشخص كنيد: به ياد داريد كه چگونه گفتيم ثبات كليدي است؟
جمع آوري نقشه سايت: از ابزارهايي مانند XML Sitemap براي مشاهده سلسله مراتب در سايت خود استفاده كنيد. صفحات مشابه را با هم گروه بندي كرده و براي هريك فريم وايرلس ايجاد كنيد.
توليد محتواي نمونه: نحوه ايجاد محتواي خود را با ايجاد محتواي آزمايشي در سايت خود ببينيد.
كار روي طراحي بصري را شروع كنيد: رنگ ها ، فونت ها و ساير عناصر طراحي خود را با هم تركيب كنيد. با يك طرح كلي از ظاهر سايت مواجه خواهيد شد.
ماكت خود را آزمايش كنيد: آزمايش هاي قابليت استفاده را انجام دهيد تا دوبار بررسي كنيد كه گروهي را بيگانه نمي كنيد و اينكه طراحي شما به راحتي قابل درك است. اگر چنين است ، "راه اندازي" را فشار دهيد.
طراحي زنده خود را آزمايش كنيد: طراحي وب هرگز به پايان نمي رسد. شما هميشه بايد تست هاي جداگانه را اجرا كنيد تا ببينيد تصميمات شما تصميمات درستي بوده اند يا خير.
منبع:( فونيكس وب)
برچسب: ،
ادامه مطلب