matlab matlab .

matlab

طراحی سایت

چه چیزی باعث می شود طراحی وب "خوب" انجام شود؟

هر کسی می تواند از HTML برای ایجاد یک وب سایت اساسی استفاده کند. و با ظهور سازندگان وب سایت که قالب های قابل تنظیم رایگان را ارائه می دهند ، ایجاد یک طراحی وب سایت از همیشه ساده تر است.

... اما این ممکن است همیشه بهترین راه پیش روی نباشد.

از الهام گرفتن از دیگران نترسید. طراحان جدید تمایل دارند چیزی کاملاً منحصر به فرد ایجاد کنند ، اما از ارجاع به چیزهایی که کار می کنند نترسید.

تا زمانی که منطقی پشت طراحی شما وجود دارد ، از امتحان چیزهای جدید نیز منصرف نشوید.

اصول طراحی خاصی در پشت هر وب سایت موفق وجود دارد که الگوهای رایگان ممکن است شامل آنها نباشد ، مانند:

1. کاربر پسند است

همه افراد ، صرف نظر از سن ، معلولیت یا جنسیت ، باید بتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند-از این رو بسیار مهم است که طراحی خود را کاربر پسند کنید.

بیایید آن را در عمل اجرا کنیم و بگوییم که شما ماکت طراحی وب سایت خود را ایجاد کرده اید. با این حال ، شما کاملاً فراموش می کنید که متن alt را در تصاویر خود بارگذاری کنید. این اشتباه کوچک می تواند وب سایت شما را برای افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند ، غیرقابل دسترسی قرار دهد.

اما قابلیت استفاده فقط مربوط به محتوایی نیست که افراد می توانند در طراحی شما به آن دسترسی داشته باشند. آنها نیز به راحتی می توانند کاری انجام دهند.

به عنوان مثال: ممکن است یک صفحه وب طراحی کنید که دکمه های کوچکی روی صفحه موبایل داشته باشد. این کار کاربر پسند نیست زیرا لمس یک دکمه کوچک با استفاده از یک صفحه کوچک پیچیده تر است.

 

برای رفع این مشکل (و تمرکز بیشتر بر روی طراحی تجربه کاربر) ، کافی است تناسب دکمه های خود را تغییر دهید. این کار استفاده از وب سایت شما را برای کاربران تلفن همراه آسان می کند و طراحی کلی UX شما را بهبود می بخشد.

2. پاسخگویی

صحبت از بازدیدکنندگان تلفن همراه ، ما در سال هیجان انگیزی برای طراحی وب هستیم. سال 2019 اولین سالی در تاریخ بود که استفاده از اینترنت تلفن همراه از دسکتاپ پیشی گرفت. تلفن های هوشمند 63 درصد از کل بازدید وب سایت های خرده فروشی را در اختیار داشتند.

به همین دلیل است که هنگام ایجاد وب سایت خود ، طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است.

یک طراحی وب واکنش گرا از کدگذاری برای تغییر خودکار عناصر طراحی ، بسته به اندازه صفحه استفاده می کند.

به عنوان مثال: ممکن است بخواهید منوی ناوبری افقی را در نسخه دسکتاپ خود نمایش دهید ، اما هنگامی که در تلفن همراه نمایش داده می شود ، استفاده از آن برای مردم آسان نیست (به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچک تر.) یک طراحی پاسخگو به طور خودکار نوار پیمایش را به یک منوی کشویی تبدیل می کند. هنگام بارگیری صفحه در تلفن هوشمند ، منو را انتخاب کنید.

 

3. به سرعت بارگذاری می شود

تحقیقات گوگل نشان داده است که:

53 درصد از بازدیدهای سایت تلفن همراه صفحه ای را ترک می کنند که بارگیری آن بیش از سه ثانیه طول می کشد

با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک ثانیه به 10 ثانیه ، احتمال بازگشت بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه به 123 increases افزایش می یابد.

اگر افراد نمی توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند ، در صورتی که یک وب سایت تجارت الکترونیک طراحی می کنید ، آنها را تشویق نمی کنید که به کار خود ادامه دهند یا خرید کنند. به همین دلیل ، بسیار مهم است که وب سایت شما به سرعت بارگیری شود.

می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights یا GTMetrix بررسی کنید :

سرعت صفحه gtmetrix برای طراحی وب

هر دوی این ابزارها به شما می گویند چقدر طول می کشد تا صفحه وب شما بارگیری شود. بعلاوه ، آنها توصیه هایی در مورد نحوه ویرایش طراحی وب خود برای بارگذاری سریعتر صفحات از بهینه سازی تصاویر گرفته تا کوچک سازی کد ، ارائه می دهند.

4. با نام تجاری شما متناسب باشد

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، می توانید به راحتی الگوهایی را که دارای طراحی سایت از پیش ساخته شده اند ، مرور کنید. مشکل اونها؟ آنها احتمالاً مارک تجاری فعلی شما را ندارند ، بنابراین باید تعدادی سفارشی سازی کنید.

نام تجاری یک شرکت به اولین تأثیر مشتریان بالقوه کمک می کند. اگر این امر سازگار نباشد ، می توانید تا 20 درصد از درآمد خود را از دست بدهید بنابراین چرا طراحی وب سایت "خوب" همیشه با نام تجاری کلی سایت مطابقت دارد.

عناصر بصری موجود در طراحی شما باید با سبک شما مطابقت داشته باشد. که شامل:

تایپوگرافی : از کدام فونت در مطالب بازاریابی ، سربرگ یا کارت ویزیت خود استفاده می کنید؟ شما باید از فونت ها (و اندازه های) یکسان در طراحی وب خود استفاده کنید.

طرح های رنگی : رنگ های تجاری بیش از 80 درصد شناخت را بهبود می بخشد . شما باید تعداد انگشت شماری رنگ داشته باشید که در پروفایل شرکت خود استفاده می کنید. این باید در وب سایت شما کپی شود.

پیام برند : به عنوان یک طراح وب ، باید برند خود را در هر کانالی ثابت نگه دارید. این شامل پیام برند شما می شود - بیانیه ماموریتی که سعی می کنید به مشتریان بالقوه ارائه دهید.

5. از نظر SEO بهینه شده است

آیا متوجه موضوع مشترکی با چهار جزء طراحی وب سایت خوب شده اید که ما در مورد آن صحبت کردیم؟ همه آنها در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نقش دارند.

موتورهای جستجو مانند Google از طراحی UX به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده می کنند. هدف آنها نمایش مناسب ترین و با کیفیت ترین صفحات وب برای پرس و جو جستجوی دیگران است. آنها بر اساس این معیارها قضاوت می کنند که آیا استفاده از سایت آسان است ، مانند:

صفحات در هر جلسه

نرخ پرش

زمان در صفحه

گوگل گفته است که سرعت بارگذاری صفحات یک عامل رتبه بندی است ، به ویژه در تلفن همراه.

و اگر هنوز قانع نشده اید ، به یاد داشته باشید که گوگل نمایه سازی اول تلفن همراه را سال گذشته معرفی کرد. آنها به نحوه ظاهر شدن یک وب سایت در تلفن همراه (و نه دسکتاپ) نگاه می کنند تا تعیین کنند که باید در نتایج جستجو در کجا قرار گیرد.

نتیجه نهایی؟ اگر طراحی وب سایت شما در دسترس ، آسان برای استفاده یا سازگار با تلفن همراه نباشد ، به نتایج برتر در نتایج جستجوی مخاطبان شما نمی رسد ... مهم نیست که چقدر خوب به نظر می رسد.

چگونه می توانم اولین طراحی وب سایت خود را شروع کنم؟

یک فرآیند طراحی خاص وجود دارد که هر وب سایت باید هنگام ایجاد یک وب سایت جدید دنبال کند. این راهنمای هفت مرحله ای شما را از برنامه ریزی تا پس از راه اندازی راهنمایی می کند:

ایجاد خلاصه طراحی: این شامل جزئیات کلیدی در مورد طراحی وب سایت شما ، از جمله مهلت ، مخاطبان هدف و سیستم مدیریت محتوا (CMS) است.

سبک برند خود را مشخص کنید: به یاد دارید که چگونه گفتیم ثبات کلیدی است؟

جمع آوری نقشه سایت: از ابزارهایی مانند XML Sitemap برای مشاهده سلسله مراتب در سایت خود استفاده کنید. صفحات مشابه را با هم گروه بندی کرده و برای هریک فریم وایرلس ایجاد کنید.

تولید محتوای نمونه: نحوه ایجاد محتوای خود را با ایجاد محتوای آزمایشی در سایت خود ببینید.

کار روی طراحی بصری را شروع کنید: رنگ ها ، فونت ها و سایر عناصر طراحی خود را با هم ترکیب کنید. با یک طرح کلی از ظاهر سایت مواجه خواهید شد.

ماکت خود را آزمایش کنید: آزمایش های قابلیت استفاده را انجام دهید تا دوبار بررسی کنید که گروهی را بیگانه نمی کنید و اینکه طراحی شما به راحتی قابل درک است. اگر چنین است ، "راه اندازی" را فشار دهید.

طراحی زنده خود را آزمایش کنید: طراحی وب هرگز به پایان نمی رسد. شما همیشه باید تست های جداگانه را اجرا کنید تا ببینید تصمیمات شما تصمیمات درستی بوده اند یا خیر.

منبع:( فونیکس وب)


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۴:۳۴ توسط:پوریا موضوع: نظرات (1)